tiistai 21. helmikuuta 2017

FINLANDIA UNIVERSITY

Ihanaa tiistai-iltaa kaikille!
Olen vihdoinkin tervehtynyt kokonaan mun flunssasta. Tulipahan nähtyä tämä paikallinen terveydenhuoltokin... Kyllä meillä Suomessa vaan on asiat niin hyvin. Jotta kuitenkaan kaikki ei olisi täydellistä, sain eilen allergisen reaktion tuore ananaksesta ja mun huulet ovat turvoksissa, halkeilevat ja kirvelevät. Se nyt on kuitenkin pieni murhe sillä mulla alkaa perjantaina LOMA! Lennän perjantaina päivällä Chicagon kautta Dallasiin perheen luokse, ihan uskomatonta. En malta odottaa että pääsen Dallasiin, ja kuvaan todennäköisesti tästä päivästä videota! :) Muuten täällä on kaikki hyvin, täällä alkaa vihdoin tulla kevät ja pakkassäät ovat ohi (ihanaa). 

Mennään kuitenkin päivän aiheeseen. Ajattelin kertoa teille vähän mun koulusta jossa tämän lukukauden opiskelen, eli Finlandia Universitystä. 

Finlandia University sijaitsee siis täällä Hancockissa, Michiganin osavaltiossa. Yliopiston ovat perustaneet amerikansuomalaiset vuonna 1896 ja sen alkuperäinen nimi on Suomi College. Finlandiassa opiskelee tällä hetkellä n. 650 opiskelijaa ja heistä n. 400 asuu täällä asuntolalla. 





 Asumme siis Finlandia Hall -nimisessä kampusrakennuksessa, jossa on samalla myös ruokala. Finlandia Hall -rakennuksessa on neljä kerrosta ja niissä asutaan noin 20 neliön huoneissa, joka jaetaan yleensä toisen opiskelijan kanssa. Talossa on pyykkitupa, kerhohuoneita, olohuoneita, tietokonehuone, ruoanlaitomahdollisuudet omatoimisille opiskelijoille sekä turvallisuuspalvelut opiskelijoille. Olen viihtynyt tosi hyvin täällä asuntolalla ja täällä on mielestäni turvallista ja mukavaa asua.


Finlandia Universitystä löytyy myös Paavo Nurmi Athletic Facility-urheilukeskus, jossa on ihan mahtavat puitteet urheilulle. Paavo Nurmi-centeristä löytyy todella iso kuntosali, cardio-sali, suihkut ja sauna sekä tilat eri urheilujoukkueiden harjoitteluun.



Meillä on myös iso kirjasto, jossa saa käyttää vapaasti tietokoneita, tulostaa ilmaiseksi omia tehtäviä sekä tietysti lukea kirjaston kirjoja, lehtiä jne. 

Olen ollut todella tyytyväinen Finlandia Universityyn kouluna. On todella helppoa, kun koulurakennukset ovat tien toisella puolella asuntolasta. Eli siis tunneille voi lähteä n. 5 minuuttia aiemmin kun tosiaan etäisyys on n. 30 metriä. Finlandia Universityssä on lukuisia mahdollisuuksia opiskella ja olen todella tyytyväinen omiin kurssivalintoihini. Laitan teille vielä tähän loppuun video-esittelyn meidän asuntolasta. 



Palataan seuraavan postauksen parissa!
Saara


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti